tirsdag 8. desember 2015

Luke 8

Det hender at jeg lar meg lokke til å klikke på oversikter over tidenes beste juleplater. Som oftest er det ikke så spennende som det høres ut som. Utvalget er vanligvis meget tradisjonelt, og det virker ikke som den som har laget oversikten har hørt mer enn en håndfull juleplater. Derfor skal jeg her en gang for alle presentere de 100 beste juleinnspillingene som finnes, 25 i dag og resten i porsjoner frem til julaften. Jeg har ikke ligget søvnløs og tenkt på om rangeringen er korrekt. Jeg har helt sikkert glemt noen låter. Og jeg har ikke latt noen artist ha mer enn en låt på listen. Jeg kan helt sikkert lage en liste med 100 andre innspillinger neste år. Med letthet. Har jeg oversett noen klassikere fordi de er utspilt og tømt for mening? Ja. Uansett, her er nummer 100 til 75:

75. The Webb Brothers: Every Day is Christmas
76. Owe Thørnquist: Diverse julboogie
77. She & Him: Christmas Day
78. Henry Mancini: Carol for Another Christmas
79. Poly Styrene: Black Christmas
80. The Lonesome Travellers: Auld Lang syne
81. Eux Autres: Another Christmas at Home
82. Bonnie "Prince" Billy & Trembling Bells: New Year's Eve's the Loneliest Night of the Year
83. Bright Eyes: God Rest Ye Merry Gentlemen
84. Wes Lachot: Christmas is The Only Time
85. Smith and Burrows: As the Snowflakes Fell
86. The Bulgarian Voices: Angelite: Rozhdestveni Kambani (Christmas Bells) (Ikke på nett)
87. Kate and Anna McGarrigle: Seven Joys of Mary (Ikke på nett)
88. Bob Dylan: Must be Santa
89. Garness: Fangens julekveld
90. The Polyphonic Spree: Do You Hear What I Hear?
91. Glasvegas: A Snowflake Fell (And iT Felt like a Kiss)
92  Glen Campbell: Christmas Is For Children
93. Saturday's Children: Deck Five
94.  Daigle and Elkins: Rocking Around The Christmas Tree (ikke på nett)
95.  Joan Baez: Virgin Mary
96.  Remington Super 60: Christmas Song for Melanie
97.  Hall & Oates: No Child Should Ever Cry On Christmas
98.  Nadia Cattouse: Red and Green Christmas (Ikke på nett)
99.  Leadbelly: Christmas Is A Comin'
100. Reidar Andresen: En jul jeg aldri glemmer (Ikke på nett)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar