fredag 2. desember 2016

Luke 2

Folk som samler på juleplater ser ut til å ha en ting til felles: de liker å dele oppdagelsene sine med andre. Det er en fulltidssyssel i desember å følge med på de mange julemusikkbloggene der det legges ut obskure funn. I julemusikkdokumentaren "Jingle Bell Rocks" forteller samlere om hvor mye tid de bruker på å sette sammen sine årlige jule-cder til venner og bekjente (produsenten Bill Adlers kone forteller at de mottagerne som ikke gir tilbakemelding på det de får høre, blir nådeløst strøket fra listen året etter). Min egen samle-cd, den 12. i rekken, var delvis klar i januar i år. Men siden gang har cd-brenneren fullstendig mistet gløden. Her er derfor det som skulle ha vært min julesamler 2016:

1. Steve Ashley: Fire & Wine 
2. Ages & Ages: We Need A Little Christmas
3. Glen Campbell: Old Toy Trains
4. Wall of Voodoo: Shouldn't Have Given Him a Gun for Christmas
5. Lightning' Hopkins: Happy New Year
6. Dibidim: All I Want For Christmas (finner jeg ikke på YouTube)
7. Nina & Frederik: Christmas Time in London Town
8. Ferrante & Teicher: Adeste Fideles  (finner jeg ikke på YouTube)
9. Rocki Lane and the Grass Group: Happy Hairy Hippy Santa Claus  (finner jeg ikke på YouTube)
10. The Jaynells: I'll Stay Home New Year’s Eve
11. Pearl Bailey: Jingle Bells Cha Cha
12. Hugo Largo: Angels We Have Heard on High/Gloria  (finner jeg ikke på YouTube)
13. The Debonaires: Christmas Time 
14. Les Baxter: Sleigh Ride/ Santa Claus' Party
15. Franklin Bruno: Invisible Mistletoe  (finner jeg ikke på YouTube)
16. Patti Page: Boogie Woogie Santa Claus
17. Clive Gregson: Comfort and Joy

18. The Shantons: Santa Claus is coming to Town
19. Gorky's Zygotic Mynci: Hwiangerdd Mair
20. The Balancing Act: Green pants and finance (finner jeg ikke på YouTube)
21. Carla Bley: Ring Christmas Bells
22. Lynn Anderson: Don't Wish Me Merry Christmas
23. The Caroleers: When Santa Claus Gets your Letter (finner jeg ikke på YouTube)
24. Harlem Children Choir: Black Christmas

I tillegg var planen, i år som i fjor, å ha med "Christmas Day" med Jim White, men den er så lang at den nok en gang måtte vike plassen.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar